söndag 2 november 2008

Pyttipanna (4port)


200g korv, typ chorizo
250g fläsk
1 palsternacka
2 st morötter
en bit kålrot ca 200g
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
smör
salt och peppar
timjan
creme fraiche
ajvar


Tärna rotfrukterna och koka i ca 5-7 min så att de blir lite mjuka. Häll av vattnet och ställ rotfrukterna åt sidan.
Hacka lök och vitlök, tärna korv och fläsk och stek allt i rikligt med smör.
Häll i rotfrukterna och rör om i pannan, smaka av med salt, peppar och timjan.
Låt allt steka ca 5-10 min på svag värme.
Rör i hop 1 del ajvar och 2 delar creme fraiche och servera till pytten.


Serveringsförslag:

stekt ägg
sparris
tomater
ajvarröra
surkål

2 kommentarer:

Marie sa...

Hittade din blogg av slump och blev jätteglad! Äter sen en tid tillbaka LCHF kost, för att jag vill tappa några kilo plus att jag tror det är så man ska äta för att må bra helt enkelt. Jag mår bra av det, likaså min sambo, barnen ska jag lite pö om pö traska in i det, det skadar inte..Har dock svårt med variation på mat o vad jag ska hitta på, men jag hittade ju dig här!! Oj vad glad jag blev... :)pytt i pannan ser kanon god ut så den ska jag snart prova..
Tackar för att du inspirerat mig!!

Sarah N sa...

Hej Marie!
Av en slump såg jag din kommentar i dag som du skrev den 26 nov. Ber så mkt om ursäkt att jag missat den.

Vad roligt att jag har inspirerat dej! Jag har legat lågt med bloggen ett tag nu, har haft så mycket annat att göra. Men nu ska jag ta tag i bloggen igen. Har lite recept som ska läggas ut.

Roligt att du och din sambo mår bra av att äta enligt LCHF.

Förresten kan jag tipsa om ett av mina recept som barnen garanterat kommer att gilla. "Andys kyckling" Prova det!

Mvh
Sarah